Proč testovat ve firmách i očkované?

Se zhoršující se epidemiologickou situací zpřísňuje řada firem interní pravidla. Kromě neočkovaných, jimž to nařídila vláda, se mnohde musejí testovat i ti, kteří vakcinaci podstoupili nebo nemoc prodělali. Na nákup samotestů pro neočkované mohou přitom zaměstnavatelé pobírat příspěvek od státu, na testování očkovaných nikoli. Nařizovat očkování, jak to dělá řada velkých firem v zahraničí, se ale české firmy neodvažují.

Molekulární imunolog Václav Hořejší by byl pro testování všech. „Pokud kdekoli z jakýchkoliv důvodů testujeme neočkované, tak bychom logicky měli testovat i očkované. Jak víme, i ti mohou být infikovaní, i když onemocní mnohem méně často než neočkování,“ uvedl pro server iDNES.cz.

Testování se obecně týká ve zvýšené míře gastronomického a potravinářského sektoru. „Zdraví zaměstnanců je důležité pro bezproblémový provoz pivovaru, testování jsme tedy nepřerušili od jara,“ sdělil mluvčí pivovaru Bernard Radek Tulis. Testování očkovaných i neočkovaných se podle něj netýká jen výroby, ale i administrativy, prodeje, skladu a dalších míst. Očkování považuje firma za soukromé rozhodnutí každého zaměstnance a neplánuje je nařídit.

Automobilka Škoda Auto aktuálně testuje všechny bez ohledu na očkování. „V pravidelném týdenním rytmu otestujeme každý týden kolem třiceti tisíc osob. Náklady na testování se pohybují v jednotkách milionů korun,“ přiblížila mluvčí Martina Špittová.

V nošovické automobilce Hyundai se mohou očkovaní testovat dobrovolně. „Minulý týden, před zavedením povinného testování, jsme testovali 1100 očkovaných zaměstnanců. Z nich byl jeden pozitivní. A asi sedmi set neočkovaných. Z nich měli pozitivní test dva kolegové,“ uvedl mluvčí firmy Petr Michník. Přímo ve svém areálu zřídila společnost očkovací centrum, zájem o ně podle Michníka stoupá.

Zdroj: iDNES.cz a E15

logo deziservis

Dezishop
Výstavní 2224/8, 709 00 Ostrava

Jsme členem

patrioti msk logo

© 2023 Dezishop